مصاحبه با عوامل سازنده ی مجموعه ی کد گیاس

بعد پخش اولین قسمت code geass : lelouch of the Rebellion در اکتبر ۲۰۰۶ با جلب طرفداران بسیاری رو به رو شد . حتی حالا که بیش از ۱۰ سال از پخش آن میگذرد دو فصل آن با رتبه ۱۱ و ۲۵ در Animelist قرار دارند.در اواخر سال ۲۰۱۶ استودیوی sunrise اعلام کرد ۴ سینمایی از مجموعه ی code geass خواهد ساخت که یکی از آن ها به داستان اصلی مرتبط است.این فیلم در ۹ فوریه در ژاپن به نمایش در آمد و در ۵ و ۷ و ۸ می در ایالات متحده به نمایش در آمد.چهار عضو ساخت code geass در sakura_con امسال در سیاتل حضور داشتند تا نمایش اولیه ویژه ای از code geass : lealuch of rebellion داشته باشند . Animelist افتخار بزرگی برای مصاحبه با Gorou Taniguchi کارگردان،انیماتورها Yuriko Chiba و Eiji Nakada و همچنین Koujirou Taniguchi تهیه کننده این فیلم را داشت .

مصاحبه مربوط به سال گذشته در هنگام اکران در امریکا میباشد.

عوامل انیمه کدگیاس
از چپ به راست:ایجی ناکاتا،یوریکو چیبا،گورو تانیگوچی و کوژیرو تانیگوچی

چرا داستان Code Geass را ادامه می دهید؟ چه مقدار از داستان برای گفتن وجود دارد؟

کوژیرو تانیگوچی: وقتی سریال تلویزیونی به پایان رسید ، ما به طور یقین نمی دانستیم که شخصیت اصلی ، لولوش ، زنده است یا مرده . در ژاپن ، طرفداران کم و بیش به این نتیجه رسیدند که لولوش مطمئناً مرده است … و بنابراین اکنون ، ده سال بعد ، ما در حال زنده کردن “لولوش” هستیم!.

گورو تانیگوچی: باید اضافه کنم که ما می خواستیم در سریال های تلویزیونی مشخص کنیم که آیا لولوش زنده یا مرده است ، تا این موضوع یک چالش برای مخاطبان ما باشد. ما سعی کردیم آن را بسیار مبهم بگذاریم ، اما در نهایت مردم تصمیم گرفتند که لولوش قطعاً مرده است. این هدف ما نبود ، بنابراین ما مجبور شدیم دوباره برگردیم و شفاف سازی كنیم.

كوژیرو تانیگوچی: همه ما امیدواریم كه Code Geass ادامه یابد. چند قسمت دیگر در داستان باقی می ماند و مورد توجه طرفداران قرار خواهد گرفت.

سخت ترین بخش ساخت این فیلم چی بود؟

گورو تانیگوچی:تصویر و دیدی که طرفداران نسبت به کارکتر های انیمه دارند.ــو حتی کارکنان اصلی ما در ده سال گذشته از زمان توسعه ی پروژه،کارکنان از جهات مختلف رشد کردند و ما مجبور بودیم برای ساخت فیلم همه آنها را گرد هم بیاوریم و متحد کنیم.

یوریکو چیبا:طرفداران لولوش را بیشتر شبیه کارکتر های مانگایی می دانستند و من می خواستم او را واقعی تر به تصویر بکشم بدون آن که ضربه ای به تصویری که هواداران از لولوش داشتند وارد بشود.

ایجی ناکاتا:در انیمه ی سریالی،من تمامی مکا ها را با دست طراحی کردم اما وقتی که تصمیم به ساخت فیلم سینمایی گرفتیم مجبور بودم که طراحی های سه بعدی که با کامپیوتر ساخته شده بود را با طراحی هایی که کشیده بودم میکس میکردم.و بنابراین،هنگامی که ما این دو سبک را در یک صحنه یا یک قالب بکار می بردیم باید سخت تلاش می کردیم تا جلوه ای مناسب پیدا کند،و ما می خواستیم اطمینان خاطر پیدا کنیم که کنار هم قرار گرفتن آنها در یک قاب عجیب به نظر نمی رسد،که واقعا کار سخت و طاقت فرسایی بود.

كوژیرو تانیگوچی:در صنعت انیمه سازی ژاپن،در حال حاضر حدود ۱۰۰ قسمت در هفته ساخته می شود و به دلیل این حجم زیاد انیمه ما شاهد تغییر انیمه های محبوب به صورت مداوم بودیم.در نتیجه حفظ محبوبیت code geass در یک دوره ی ده ساله واقعا یک چالش بود.بازاریابی این قسمت جدید code geass واقعا یک چالش واقعی بود.در همه چیز،از ساخت تریلر ها بگیرید تا تبلیغات و … و چیزی که این مسئله را سخت تر کرده بود این بود که شخصیت اصلی مجموعه مرده و بنابراین ما نمی توانستیم از محبوب ترین کارکترمان در تریلر ها و تبلیغات اولیه استفاده کنیم.

چرا سریال تلوزیونی نه؟

گورو تانیگوچی: ده سال از سری اصلی گذشته ،علایق طرفداران انیمه در ژاپن تغییر کرده اند . نتیجه گرفتیم که یک سریال تلویزیونی راه درستی برای نزدیک شدن به طرفداران نیست. بنابراین اگر ما قصد داشتیم سریال تلویزیون بسازیم ، شاید یک فرمت مانند Netflix مناسب بود. اما این بار ، ما می خواستیم اطمینان حاصل کنیم که طرفداران انیمه ژاپنی آن را خواهند دید ، بنابراین یک قالب فیلم را انتخاب کردیم.

آیا شما دنباله های سینمایی بیشتری برای code geass خواهید ساخت؟یا این سینمایی تنها ادامه ای هست که برای آن ساخته می شود؟

كوژیرو تانیگوچی:این هنوز یک راز می باشد!

انیمه کد گیاس


سه گانه ای که منتهی به سینمایی جدید می باشد.تغییرات زیادی در داستان اصلی سریال ایجاد کرد،به ویژه تغییر سرنوشت شخصیت شرلی.نگرانی هایی وجود دارد مبنی براین که چنین تغییر گسترده ای می تواند روی انگیزه های لولوش بیش از حد تاثیر بگذارد؟

گورو تانیگوچی:به عقیده ی ما انگیزه ی باقی مانده(مثل سرنوشت یوفمیا)برای فیلم کافی است.و می خواستیم با شخصیت شرلی به طور خاص بیشتر به تصویر بکشیم و داستان بین شرلی و لولوش را بیشتر بپردازیم و در حال حاضر این مسیری است  که تصمیم گرفتیم داستان را پیش ببریم.و ما این سینمایی را با این دیدگاه ساختیم که شرلی بیانگر صلح و زندگی عادی در دنیا است.

آیا این منطقی است که بگوییم این سینمایی های جدید در یک دنیای دیگر از سریال اتفاق می افتند؟یا ادامه ای بر سری اصلی محسوب می شوند؟

گورو تانیگوچی:بله،درواقع این گونه است.سریال،سریال است و فیلم،فیلم.آنها به بهترین شکل به عنوان آثار مختلف فکر می شوند.ما در واقع همین کار را هم با سری گاندام انجام دادیم.انیمه سریالی قبلا وجود داشت و ما وقتی شروع به ساخت انیمه های سینمایی کردیم داستان را در برخی موارد تغییر دادیم.در اینجا هم ما با همین فلسفه سینمایی های code geass را ساختیم.

در سال های اخیر ما شاهد لایو اکشن های زیادی از انیمه ها بودیم.آیا شما هم برنامه ای برای ساخت لایو اکشن برای code geass دارید؟

كوژیرو تانیگوچی:نه،واقعا نه(با خنده)

گورو تانیگوچی:به هر حال ما در گذشته نسخه ای که در ذهنمان بود از code geass را ساخته ایم و اگر از ما پرسیده شود که آیا مایل به ساخت یک لایواکشن هستید یا نه،ممکن است که درباره ی آن فکر کنیم.

كوژیرو تانیگوچی:بله دقیقا،مثل سری گاندام.اگر ما پیشنهادی دریافت کردیم مثلا از کمپانی Legendary،ما جلو می رویم و به آنها می گوییم:بله،انجامش بدهید.

علاوه بر کد گیاس این تیم روی عناوین مختلفی مثل Junketsu no Maria و  Planetes کار کرده است.آیا به طور جدی به دنبال کار کردن با یکدیگر هستید؟

گورو تانیگوچی:در اخر،ما افرادی را انتخاب کردیم که باور داشتیم انها میتوانند بهترین کار را انجام دهند.بدیهی است که ما خوب همدیگر را میشناسیم و میدانم که می توانیم به هم اعتماد کنیم.به همین دلیل است که ما در بسیاری از پروژه ها با هم کار کردیم.از نظر من در آن  زمان برای کد گیاس من کارمندانی را که با انها روی انیمه ی Gun x Sword کار کرده بودند و کارمندانی که در ساخته انیمه ی Eureka Seven نقش داشتند را انتخاب و جمع کردم و با آنها روی این پروژه(کد گیاس)کار کردم.

درواقع…من یک سوال برای هرکسی که انیمه ی  Junketsu no Maria دیده است دارم.ما هنگام کار روی این انیمه تمام تلاشمان را کردیم تا نبرد های واقع بینانه ی قرون وسطایی را به تصویر بکشیم.آیا اصلا موفق شدیم؟

بله خیلی زیاد(مصاحبه کننده)

ایجی ناکاتا:خیلی ممنون

گورو تانیگوچی:من خیلی خوشحالم که این را می شنوم.و بله،ناکاتا سان یکی از افرادی بود که مسئول این کار بود.

ایجی ناکاتا:من درواقع در روند این پروژه،من سبک شمشیرزنی غربی را مطالعه کردم.

در یادگیری چقدر پیش می رفتید؟به عنوان مثال اگر می خواستید یک انیمه که دارای هنر های رزمی باشد،بسازید.خودتان می رفتید در آن هنر های رزمی تحقیق و کاوش می کردید یا نه!

گورو تانیگوچی:اگر چیبا سان و ناکاتا سان در حال کار روی یک انیمه ی کونگ فو باشند…اتفاقی که پیش میاد اینه که ناکاتا سان شروع به یادگیری کونگ فو میکند.و در همین زمان هم خانم چیبا شروع به طراحی هرچی که می بیند می کند.

ایجی ناکاتا:بله،حتی در کد گیاس-وقتی در صحنه ای دو کارکتر در حال جنگ هستند.من واقعا نقش هر دو را بازی می کنم،شخصی که درحال ضربه زدن است و شخصی که در حال دریافت ضربات است.و در این زمان من می توانم احساساتی را که در آن صحنه است را حس کنم.و البته چیبا سان هم مدام درحال یادداشت برداری و طراحی در آن زمان است.

چرا در عنوان سینمایی جدید ما شاهد نقطه ویرگول هستیم؟( Code Geass: Lelouch of the Re;surrection)

گورو تانیگوچی:عنوان قسمت آخر فصل دوم RE و نقطه ویرگول بود.و ما می خواستیم این حس را در سینمایی جدید به وجود بیاوریم که شخصیت ها،جهان و داستان آن قرار است ادامه داشته باشد.البته که این فیلم دنباله ی مستقیم سریال نیست ولی با این حال داستان در یک جهان مشابه اتفاق می افتد.

هنگامی که شما فهمیدید(یا تصمیم گرفتید)که می خواهید ادامه ی داستان کد گیاس را بسازید وبه کارکتر های قدیمی بازگردید چه حسی داشتید؟

گورو تانیگوچی:این بود۵۰٪ اوه عالی! و ۵۰٪ اوه وای،این واقعا سخت خواهد بود.به طور خاص سخت! و به این واقعیت اشاره دارد که این داستان به مدت طولانی وجود داشته است.بیش از ده سال از انتشار کد گیاس می گذرد و طرفداران کد گیاس احساسات قوی نسبت به چگونگی کارها یا چگونگی انجام کارها دارند.بنابراین ما نیاز داشتیم که تمام تلاشمان را بکنیم و بهترینمان را ارایه دهیم و به طرفداران تجربه ای را اررایه کنیم که به مدت طولانی از آن لذت ببرند.

یوریکو چیبا:وقتی که به من گفتند ما در حال ساخت سینمایی جدید هستیم و از من خواسته شد”لطفا با ما در این فیلم کار کنید”فکر کردم که این افتخار بزرگی است از این که از من خواسته شد چنین کاری انجام دهم بسیار خوشحال شده بودم و احساس شادی زیادی در من شکل گرفته بود.

ایجی ناکاتا:من هم احساسی مشابه اقای تانیگوچی داشتم. که این یک پروژه سخت خواهد بود. به خصوص در موقعیت من،جایی که میخواهم با طرح های جدید طرفداران از آنها لذت ببرند.من همچنین طرفدار سرسخت کد گیاس هم هستم.و من در حال ساخت آن نیز می باشم.من واقعا از دنیا و داستان سری لذت می برم.بنابراین من با نوعی مبارزه بین چیزی که خودم دوست داشتم و چیزی که هوادارن می خواهند درگیر بودم.و باید چیزی را می ساختم که هم برای خودم و هم برای طرفداران لذت بخش بود،که این واقعا کار سختی بود.اما شنیدن این حرف که بعد از پایان سریال قرار است دوباره روی code geass کار کنم بسیار جالب بود اما سخت!با این حال این کی تجربه ی عالی و سرگرم کننده برای من هم بود.

پوستر انیمه Code Geass


سخن پایانی…

کوژیرو تانیگوچی:سینمایی جدید قرار است در تاریخ ۵،۶ و ۷ می در آمریکا اکران شود و امیدوارم که همه از دیدن آن لذت ببرند شاید همین باعث شود که طرفداران دوباره سریال را تماشا کنند.و لطفا از آنچه که قرار است در جهان کدگیاس ببینید از اینجا به بعد فکر کنید!

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *